Na Powązkach powstaje nowy przystanek linii obwodowej. Według deklaracji wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, nowe perony mają być udostępnione podróżnym od 1 listopada.
– Od ubiegłego roku warszawska linia obwodowa wykorzystywana jest do przewozów pasażerskich. Przystanek Powązkowska będzie atrakcyjnym miejscem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Żoliborza. Budowana przy okazji przez PKP Polskie Linie Kolejowe kładka, połączy obie dzielnice – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podczas wrześniowej konferencji prasowej zorganizowanej przy placu budowy drugiego peronu stacji. Zadeklarował również, że pociągi zatrzymają się na Powązkach już 1 listopada.
Dodatkowe kursy w godzinach szczytu
Kolejarze ogłosili również zakończenie modernizacji mostu Gdańskiego. Efektem tej inwestycji oraz budowy przystanku Warszawa Powązki będzie więc przywrócenie kursowania pociągów SKM na linii S9 na całej długości trasy.
– Po przywróceniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe ruchu dwutorowego pomiędzy stacjami Warszawa Gdańska i Warszawa Zachodnia, od 1 listopada, linia S9 będzie kursować tak jak przed remontem, z częstotliwością mniej więcej raz na godzinę. Oczywiście w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym pojawią się dodatkowe kursy – wyjaśnia Kamil Migała, rzecznik prasowy SKM. Wówczas pociągi SKM pojadą co 30 minut. – Zapowiadana częstotliwość kursów po 1 listopada wynika z bardzo dużego natężenia ruchu pociągów innych przewoźników pasażerskich i towarowych na odcinku Warszawa Praga – Legionowo oraz niewystarczającej przepustowości linii kolejowej pomiędzy tymi stacjami. Uniemożliwia to uruchomienie większej liczby pociągów SKM – dodaje przedstawiciel kolei miejskiej.
Po szynach do metra
Wokół torów, w okolicy budowanego przystanku, powstały wielotysięczne osiedla. W poprzemysłowej części Żoliborza nadal powstają nowe bloki. Jest to część dzielnicy, która w szybkim tempie rozbudowuje się. Dojście do budowanego przystanku PKP Warszawa Powązki zajmie jedynie kilka minut. Mieszkańcy nowych osiedli liczą na dojazd po szynach, dzięki któremu będą mogli ominąć korki. Na linii S9, w kierunku Warszawy Zachodniej, kluczowym przystankiem będzie Młynów, który stanowić będzie węzeł przesiadkowy do drugiej linii metra. Z kolei w kierunku Legionowa i Wieliszewa mieści się stacja Warszawa Gdańska, na której można przesiąść się do pierwszej linii metra.
Rzecznik SKM zwraca uwagę, że liczba kursujących pociągów jest w znacznej mierze uzależniona od zarządcy infrastruktury kolejowej. – SKM jest jedynym w kraju miejskim przewoźnikiem kolejowym. Podlegamy Zarządowi Transportu Miejskiego, który jako instytucja nadzorująca transport w stolicy decyduje o tym, gdzie i w jakiej częstotliwości pojadą nasze pociągi. Trzeba przy tym pamiętać, że uruchamianie połączeń odbywa się w ścisłym uzgodnieniu i porozumieniu z PKP PLK, czyli zarządcą infrastruktury – tłumaczy rzecznik SKM.
Napisz komentarz
Komentarze