Dopiero za trzecim razem udało znaleźć się wykonawcę rozbudowy Warszawa Gdańska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie i wykonanie rozbudowy stacji Warszawa Gdańska. Powstaną dwie kładki, ale zabraknie nowego przejścia podziemnego.
Spóła PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska. – Warszawa jest miastem, w którym bardzo dobrze widać efekty realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Podróżni korzystają już ze sprawnych podróży zmodernizowaną linią obwodową, powstaje nowy przystanek Warszawa Powązki, a przetarg na przebudowę stacji Warszawa Zachodniej to krok ku modernizacji linii średnicowej – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Modernizacja bez tunelu
Pierwotnie kolejarze planowali powiększyć tunel ze stacji metra do dworca spodziewając się tłumów w czasie modernizacji linii średnicowej pod Śródmieściem. Wówczas Dworzec Gdański ma przejąć ruch z zamkniętego Dworca Centralnego. W pierwotnej koncepcji zakładano również wydrążenie drugiego tunelu po zachodniej stronie dworca.
Z założeń w końcu zrezygnowano ze względu na brak pieniędzy. W pierwszym postępowaniu przetargowym kolejarze nie znaleźli chętnego na realizację prac, z kolei w drugim podejściu wszystkie oferty przekraczały założenia budżetowe PKP PLK. Przed trzecim podejściem zdecydowano o zmniejszeniu zakresu prac wykreślając z niego budowę przejścia podziemnego i poszerzenie obecnego.
Dwie kładki prosto na perony
Kolejarze wybrali tańsze rozwiązania. Od strony wiaduktu drogowego na ulicy Mickiewicza wybudowana będzie zadaszona kładka z zejściami na każdy z peronów. Zainstalowane zostaną windy, a z przejścia pod torami na perony poprowadzone zostaną ruchome schody. Od zachodniej strony stacji Warszawa Gdańska wybudowana zostanie druga kładka. Obiekt połączy perony oraz ulicę Kłopot z ulicą Felińskiego. W zadaszonym przejściu będą windy. Przy kładce przewidziano potrzeby cyklistów – będą zamontowane stojaki rowerowe. Nowa kładka ułatwi nie tylko dostęp do pociągów, ale też połączy dwie dzielnice.
Wartość umowy, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z firmą Sarinż Sp. z o.o. to 62,8 mln zł netto. Wykonawca ma za zadanie w pierwszej kolejności sporządzić projekt, a następnie rozpocząć realizację prac. Według przewidywań mają roboty mają rozpocząć się pod koniec obecnego lub na początku przyszłego roku. Inwestycja zaplanowana jest do realizacji w terminie 12 miesięcy.
Napisz komentarz
Komentarze