Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:29

UKS Ronin Team – Sportowa Rodzina

Zbigniew Zając – magister pedagogiki, trener judo, wychowawca wielu zawodników, absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, posiadacz 5. dana w judo oraz w jujitsu, założyciel Uczniowskiego Klubu Sportowego „Ronin Team”.

Judo i gimnastyka – zarówno sportowa, jak i artystyczna – to, wydawać by się mogło, zupełnie różne dyscypliny sportu. Skąd pomył, by miały one sekcje w jednym klubie? Zwłaszcza że trenujecie także jujitsu (tradycyjna japońska sztuka walki - przyp. M.B.) oraz aikido.

Klub, który założyliśmy w 2006 r., początkowo był tylko klubem judo. Dwa lata później poproszono nas o współpracę z klasami gimnastycznymi i od tego momentu zaczęły w naszym klubie funkcjonować trzy sekcje: judo oraz gimnastyki artystycznej i sportowej. Po ponad 12 latach od początku współpracy sekcji zauważam bardzo duże korespondowanie tych dyscyplin ze sobą, co jest dla nas ogromną wartością. Często dzieci uprawiające gimnastykę odnajdują się w judo. W drugą stronę działa to już oczywiście w mniejszym stopniu. Judocy rzadziej trafiają do gimnastyki (śmiech). Zarówno gimnastyka artystyczna wśród dziewczynek, jak i gimnastyka sportowa wśród chłopców to dyscypliny „wczesne”, trenowane przez dzieci od 4. do 8. roku życia, często jako pierwsza dyscyplina. Jeśli po 8., 9. czy 10. roku życia dzieci się w nich nie odnajdują, to wtedy zmieniają dyscyplinę i trafiają np. do sekcji judo, jujitsu, brazylijskiego jujitsu, która ruszy w tym roku, czy też aikido, która ruszyła w poprzednim sezonie i cieszy się sporym zainteresowaniem.

UKS Ronin Team może się pochwalić wieloma sukcesami. Jego zawodnicy w ostatnich kilku latach zdobyli ponad sto medali w różnej rangi imprezach, w tym w mistrzostwach świata czy w mistrzostwach Polski. Co by pan uznał za największe wasze osiągnięcia?

Za największy nasz sukces uznałbym fakt, że w 2006 r. zaczynaliśmy z grupą podopiecznych w liczbie ok. 30. A dziś trenuje u nas blisko 280 dzieci. Część z nich robi to oczywiście rekreacyjnie, natomiast duża grupa odnajduje się także na sportowej ścieżce. Jeśli weźmiemy pod uwagę sporty nieolimpijskie – a do nich należy także jujitsu – to w tej dyscyplinie mieliśmy brązowy medal mistrzostw świata z 2010 r., ale też 5. miejsce na World Games (powszechnie znane jako Światowe Igrzyska Sportów Nieolimpijskich – przyp. M.B.) z 2013 r. Te sukcesy wywalczył nasz zawodnik Marek Kręcielewski. Ponadto nasza zawodniczka Alicja Pietraszewska jest dwukrotną medalistką mistrzostw Europy w tej dyscyplinie. W judo mamy zaś 10 medali mistrzostw Polski w grupach wiekowych młodzików, juniorów młodszych, juniorów, młodzieżowców. Bardzo prężnie rozwija się u nas gimnastyka artystyczna, w której tylko w sezonie 2018/19 wywalczyliśmy 75 medali na różnych imprezach mistrzowskich, w tym kilka medali na imprezach międzynarodowych.

Gratuluję imponującego dorobku. Nie tylko jednak trenujecie, ale też m.in. pomagacie dzieciom z domów dziecka czy objętych pomocą opieki społecznej. Promujecie także kulturę i historię Japonii oraz zdrowy tryb życia. Wspieracie ponadto różne inicjatywy władz dzielnicy Żoliborz w obszarze kultury fizycznej.

Zgadza się. Nasz klub zakładała grupa rodziców. Część z nich nadal z nami działa, funkcjonując np. w zarządzie lub otoczeniu klubu. Ciągle w działalność klubu angażują się też nowi rodzice. W pewnym momencie wspólnie z tymi rodzicami doszliśmy do wniosku, że sport powinien być elementem nie tylko samorozwoju, rywalizacji czy rekreacji, ale także pomocy innym. Chcieliśmy, żeby nasi podopieczni nauczyli się potrzeby pomagania innym. Taką inicjatywą jest m.in. Żoliborz Judo Cup, w którym oprócz zawodów sportowych robimy zbiórkę pieniężną połączoną z licytacją na dzieci potrzebujące pomocy. W tym i poprzednim roku udało nam się zebrać dzięki tej akcji ponad 40 tys. zł, które przeznaczyliśmy na pomoc konkretnym dzieciom. W tym momencie robimy akcję „Korek”: zbieramy korki, ale przede wszystkim pieniądze dla chłopaka, któremu środki są potrzebne na operacje płuc i wątroby. Pomagaliśmy także domom dziecka. Staramy się, by Ronin to nie był tylko klub, ale jedna sportowa rodzina, która pomaga innym.

Zostańmy zatem przy wartościach. Judo nie tylko rozwija umiejętności sportowe, takie jak zwinność, siła czy wytrzymałość, ale także pozytywnie kształtuje charakter i psychikę trenującego. To samo można powiedzieć o gimnastyce artystycznej (zawierającej w rekreacji najmłodszych także elementy baletu czy akrobatyki - przyp. M.B.) i sportowej. W jaki sposób chciałby pan zachęcić dzieci do trenowania tych sportów?

Naszym założeniem jest, by Ronin miał opinię klubu „Fun & Smile” (z angielskiego: „zabawa i uśmiech” – przyp. M.B.). Czyli: zabawa i radość, którą chcemy przekazywać dzieciakom. Na pewnym etapie zaczyna się również sport, w którym jesteśmy w stanie zaproponować atrakcyjną ofertę zarówno dla dzieci, jak i dla ich rodziców. Dlatego uważam, że Ronin Team to świetny wybór do trenowania judo, gimnastyki, jujitsu, jujitsu brazylijskiego i aikido. Zwłaszcza na Żoliborzu. Z tą dzielnicą się związaliśmy. To tu bije nasze serce. Chcemy, by ta dzielnica rozwijała się razem z nami – a my razem z nią.

Judo, jak również gimnastyka, zarówno sportowa jak i artystyczna, to dyscypliny olimpijskie. Jak, na mniej niż rok przez igrzyskami olimpijskimi w Tokio – jak wiemy, judo pochodzi z Japonii – ocenia Pan kondycję tych sportów w naszym kraju?

Jeśli chodzi o gimnastykę sportową i artystyczną, to w moim przekonaniu – a jestem w Komisji Rewizyjnej Okręgowego Związku Gimnastycznego – niestety na razie nie rokują one szansy na to, by zdobyć medal olimpijski. W przypadku judo jest trochę inaczej. Na ostatnich, niedawno zakończonych mistrzostwach świata w Tokio, Julia Kowalczyk zdobyła brązowy medal (w kategorii 57 kg – przyp. M.B.). Osobiście znam tę dziewczynę i wiem, że jest to tytan pracy. Poza tym jej ojciec Juliusz jest trenerem i wiceprezesem Polskiego Związku Judo. Jest więc osobą bardzo zaangażowaną w jej rozwój. Miała ona świetnie stworzony system i warunki treningów. Liczymy na nią na igrzyskach. Choć nie ukrywam, że od czasów Pawła Nastuli i Anety Szczepańskiej (ostatni polscy medaliści olimpijscy w judo – przyp. M.B.) mamy w naszym kraju lekką zapaść tej dyscypliny. Liczę, że system klas sportowych, praktykowany także przez nas, w sposób łagodny może doprowadzić dziecko do etapu juniora młodszego, na którym to dziecko już decyduje, czy chce być sportowcem czy nie. Nie chcemy bowiem „zamęczyć” dziecka i tworzyć sytuacji kontuzjogennych. A zależy nam na pełnym profesjonalizmie. Taki jaki jest np. widoczny w systemie szkoleniowym w siatkówce, w którym to wykonywana jest kapitalna robota.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ