„Przy ulicy Powązkowskiej obok pierwszego rozpoczęła się
budowa drugiego peronu” – poinformowali kolejarze. We wtorek, Andrzej Bittel wiceminister
infrastruktury poinformował, że przystanek ma być gotowy na 1 listopada.
– Od ubiegłego roku warszawska linia obwodowa wykorzystywana
jest do przewozów pasażerskich. Przystanek Powązkowska będzie atrakcyjnym
miejscem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Żoliborza, a dzięki budowanej
przez PKP Polskie Linie Kolejowe kładce
połączy obie dzielnice – powiedział wiceminister Andrzej Bittel podczas
briefingu prasowego na budowie drugiego peronu stacji. Zadeklarował również, że
pociągi przywiozą na przystanek i zabiorą z niego pasażerów już 1 listopada.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do wybranych treści. Jeśli chcesz zyskać dostęp do wszystkich artykułów, wykup prenumeratę.
Obecnie rozpoczęła się budowa drugiego peronu. Od strony
Woli wykonawca wyrównał skarpę. W pierwszej kolejności ułożył płyty krawędziowe
tzw. elki. Na plac budowy dowożone są kolejne elementy nowego przystanku, a w
kolejnym etapie rozpocznie się układanie nawierzchni.
W przypadku pierwszego peronu (w stronę Warszawy Gdańskiej),
jest on już w większości wyłożony antypoślizgową nawierzchnią, a także
zainstalowano już stalowe elementy wiaty, która w 70 proc. pokryje platformę.
„Budowane są schody do wiaduktu na Powązkowskiej. Sprawnie
powstaje także kładka. Zapewni ona dogodne dojście na perony oraz połączy
dzielnicę Wolę i Żoliborz. Wykonawca zamontował stalowy stelaż między filarami.
Na nim wykonana zostanie żelbetowa konstrukcja przęsła. Osadzone będą elementy
zabytkowego wiaduktu znad ul. Obozowej. W ten sposób historyczne elementy będą
nadal wykorzystane i związane z koleją” – poinformowało PKP PLK S.A.
Efektem budowy przystanku Warszawa Powązki i modernizacji
mostu Gdańskiego będzie zwiększenie możliwości przepustowych linii. Da to
przewoźnikom możliwość przejazdu pociągami w takcie. Możliwe jest zwiększenie
liczby połączeń po linii obwodowej z 60 do około 100 pociągów. Obecnie pociągi
z Woli na Żoliborz jeżdżą ponad 40 razy dziennie. Z kolei w rozkładzie na 2019/2020
ma być 10 dodatkowych, dwukierunkowych kursów na linii obwodowej.