Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 18:24

„Najgorszy z możliwych sposobów radzenia sobie z przesypującymi się śmieciami”

Jeśli w 2020 roku, ze znajdujących się w odpadach komunalnych surowców, nie przetworzymy 50 proc., stolica zapłaci karę wysokości 60 mln zł. Sprawę komplikują nowe przepisy zwiększające liczbę frakcji. Wątpliwości wzbudził również sposób odbierania odpadów na Żoliborzu.

Optymizmem nie napawa miejscami występujący chaos w altankach i przepełnionych kubłach, a także incydent z przerzucaniem selektywnych odpadów do zmieszanych przez operatorów odbioru śmieci. - Pojemniki z segregowanymi odpadami są za rzadko opróżniane: raz na tydzień, a ze szkłem są za małe i do tego opróżnianie co dwa tygodnie. Natomiast pracownicy firmy Byś widząc nadmiar odpadów segregowanych wymyślili sposób na zmniejszenie ich zapełnienia. (…) Po prostu brak słów – relacjonuje jeden z mieszkańców w wiadomości przesłanej do naszej redakcji.

O sprawę pytam w stołecznym ratuszu, gdzie słyszę, że odpady mogły być odbierane wielokomorową śmieciarką. Dodatkowo funkcję kontrolną spełniają czipy przy pojemnikach. W przypadku ręcznego wyciągania śmieci z pojemników nie zdają swojego egzaminu, przez co stosowana praktyka przez pracowników firmy Byś budzi podejrzenia. - W przypadku, gdy odpady są źle posegregowane, odbiorca ma prawo przełożyć je do zmieszanych - tłumaczy Dominika Wiśniewska z zespołu prasowego ratusza.

Były pouczenia i padły zapewnienia

Podobne sytuacje zdarzają się w innych częściach dzielnicy. Stowarzyszenie Nowy Żoliborz opublikowało zapisy z monitoringu jednej ze spółdzielni mieszkaniowej. Na jednym z nich widać, jak pracownicy firmy Byś przerzucają z przepełnionego pojemnika odpady selektywne, m.in. kartony do kubłów ze zmieszanymi śmieciami. – Wprawdzie nie zabierali całych pojemników do śmieciarki ze zmieszanymi odpadami, lecz tylko nadwyżkę tych śmieci, ale i tak jest to najgorszy z możliwych sposobów radzenia sobie z przepełnionymi pojemnikami – przyznaje Karol Wójcik specjalista ds. komunikacji społecznej firmy Byś.

W rozmowie z Gazetą Żoliborza zaznaczył, że po incydencie i obejrzeniu filmiku wszystkie ekipy zostały pouczone i zapewnił, że ponad 20 załóg firmy poruszających się po Bielanach i Żoliborzu rzetelnie wykonuje usługę. - Pracownicy uznali, że skoro pojemniki na odpady selektywnie gromadzone są przepełnione, to przerzucając część odpadów do pustych pojemników na zmieszane zapobiegnie bałaganowi i narzekaniom mieszkańców. Nam nie przyszło do głowy, że ktoś z naszych pracowników może próbować załatwić sprawę w ten sposób. Tam gdzie to konieczne sugerujemy zarządcom i właścicielom nieruchomości by dostawić więcej kubłów, ale z ich strony brakuje nieraz inicjatywy. Zwiększyliśmy częstotliwość odbioru odpadów do maksimum – dodaje Wójcik i zapewnia, że tego typu sytuacje jak ta na Rydygiera się nie powtórzą.

Co roku więcej śmieci

Dodatkowo z każdym rokiem rośnie ilość śmieci. – Dynamika wzrostu wytwarzania ich, dzięki akcjom proekologicznym nie jest aż tak wysoka, ale odpadów przybywa – tłumaczy Karol Wójcik. Usługa odbierania odpadów komunalnych na Żoliborzu rozliczana jest wspólnie z Bielanami. W 2017 roku z obu dzielnic odebrano łącznie 58 995 ton zaś w ubiegłym roku było to już 61 121 ton.  „Od każdego mieszkańca Warszawy odbierano rocznie średnio 346 kg odpadów zmieszanych. (…) Przychody z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi sięgnęły 314,2 mln zł. Koszty systemu gospodarowania odpadami komunalnymi były jednak znacząco wyższe i wyniosły prawie 363 mln zł” – czytamy o danych z 2018 roku w raporcie o stanie miasta.

W 2020 roku Warszawa musi osiągną 50 proc. próg poziomu recyklingu

Przepełnione kubły, zmiana operatorów odbioru odpadów i zbyt małe altany śmietnikowe to aktualne oblicze „śmieciowego problemu” w stolicy. Na horyzoncie pojawia się kolejny w postaci norm unijnych narzucających 50 proc. próg poziomu recyklingu odpadów z gospodarstw domowych. Obliczany jest na podstawie ilości odpadów i liczby mieszkańców. W ubiegłym roku poziom recyklingu w Warszawie wyniósł 32,74 proc. spełniając wymogi. Wówczas brano pod uwagę jedynie metal, plastik, papier i szkło. Jeśli normy nie zostaną spełnione miasto będzie musiało zapłacić 60 mln zł kary.


2_edited-1

2_edited-1

3_edited-1

3_edited-1

3_edited-2

3_edited-2

śmieci1_edited-2

śmieci1_edited-2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie małe

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1002 hPa
Wiatr: 32 km/h