Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:21

Drogowcy doświetlą 400 „zebr”. „W tym roku na Żoliborzu zostały dwie lokalizacje”

W tym roku miasto planuje doświetlić 400 przejść dla pieszych w całej stolicy. Drogowcy właśnie ogłosili przetarg na wykonanie prac. „Wizja zero” marzeniem Warszawy.

Przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej od 2015 roku są sukcesywnie poddawane audytowi bezpieczeństwa. Przejścia oceniane są pod kątem 30 rygorystycznych kryteriów. Jednym z nich jest jakość oświetlenia. Łącznie przez cztery lata sprawdzono 2800 „zebr” w całym mieście. Celem jest objęcie wszystkich przejść bez sygnalizacji audytem do końca przyszłego roku. – Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo. Zwłaszcza pieszych, czyli uczestników ruchu, którzy są zupełnie niechronieni –  mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Efektem audytów jest doświetlanie potencjalnie najbardziej niebezpiecznych przejść. W tym roku Zarząd Dróg Miejskich planuje doświetlić łącznie 400 „zebr”. - Na 188 z nich drogowcy mają już przygotowaną dokumentację projektową i właśnie ogłosili przetarg na realizację. Potencjalni wykonawcy mogą składać swoje oferty do 24 kwietnia, a wybrane firmy na realizację prac będą miały pięć miesięcy od momentu podpisania umowy – informuje stołeczny ratusz.

Liczba doświetlonych „zebr” przekroczy w tym roku 1300

Przejścia objęte przetargiem zostaną wyposażone w dodatkowe słupy i oprawy oświetleniowe. Całość jest zaprojektowana tak, aby światło pod odpowiednim kątem padało bezpośrednio na „zebrę”. W ten sposób przechodzący pieszy jest oświetlany z boku, dzięki czemu ma być lepiej widoczny.

Takie oświetlenie zyska 17 dzielnic. Najwięcej tego typu instalacji powstanie na Mokotowie (36). Najmniej z kolei na Żoliborzu. - W tym roku zostały dwie lokalizacje, gdzie planujemy przeprowadzić prace: ul. Gdańska-Bieniewiecka i dwa przejścia na ul. Krajewskiego - Dymińskiej.  W tych dwóch lokalizacjach doświetlimy trzy przejścia dla pieszych – poinformowała Karolina Gałecka, rzecznik prasowy ZDM.

Jak poinformowali drogowcy, w celu wypracowania listy przejść dla pieszych wymagających doświetleń, odbywały się wielokrotne spotkania ze społecznikami z Żoliborza. - Obecnie na terenie tej dzielnicy praktycznie wszystkie przejścia są doświetlone. Nie ma już takich miejsc, które wymagałyby dodatkowego źródła światła. Są niedoświetlone przejścia na drogach gminnych, którymi zarządza dzielnica, a nie ZDM – wyjaśnia Karolina Gałecka.

W 2018 roku udało się zamontować dodatkowe oświetlenie na 435 zebrach – dla porównania w 2017 roku doświetlonych zostało 337 przejść, a w 2016 – 78. – Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo. Zwłaszcza pieszych, czyli uczestników ruchu, którzy są zupełnie niechronieni. Działamy konsekwentnie, od lat. Dlatego też liczba doświetlonych „zebr” przekroczy w tym roku 1300. Statystki pokazują, że przynosi to wymierne efekty, ale trzeba pamiętać, że nasze działania nie są w stanie zastąpić zdrowego rozsądku – mówi Robert Soszyński

Pierwszy raz w historii miasta były miesiące, w których żaden pieszy nie zginął

W ubiegłym roku na Żoliborzu rozświetlono łącznie 12 przejść dla pieszych m.in. na ulicy Krasińskiego przy Wisłostradzie, u zbiegu ulic Słowackiego i Czaki, a także ulic Potockiej i Marii Kazimiery.

Pod koniec ubiegłego roku, podsumowując działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych, ratusz podkreślał, że kładzie nacisk na tego typu inwestycje dążąc do „wizji zero”.  – Pierwszy raz w historii miasta były miesiące, w których żaden pieszy nie zginął. Był to maj, lipiec i sierpień. Te miesiące pokazują, że „wizję zero” redukującą liczbę wypadków można osiągnąć i na warszawskich drogach nie będą ginąć piesi – przedstawił wówczas ubiegłoroczne statystki Michał Domaradzki, zastępca dyrektora Biura Polityki Mobilności i Transportu.


doswietlone_przejscie_dla_pieszych_u_zbiegu_ul._popularnej_i_wilczyckiej._fot._zdm

doswietlone_przejscie_dla_pieszych_u_zbiegu_ul._popularnej_i_wilczyckiej._fot._zdm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ