Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 19:37

Kiedy pociągi zabiorą pasażerów z Powązek?

Pierwotnie pociągi miały zabierać pasażerów z Powązek od marca 2018 roku. Kiedy kolejarze przystąpią do prac? Przebudowę Dworca Zachodniego przesunięto na 2020 rok, a linii średnicowej PKP na pierwszą połowę lat 20. W tym roku wróci Dworzec Główny i powstaną nowe przystanki na Pradze i Powązkach. Zaplanowano też dodatkowe przejścia na Dworzec Gdański. Przyznane Polsce fundusze Unii Europejskiej trzeba rozliczyć do końca 2023 r. Z poprzedniego budżetu UE na inwestycje kolejowe udało się wykorzystać niewiele ponad połowę pieniędzy. Teraz kolejarze próbują zwiększyć tempo prac. Kiedy obejmą one Żoliborz? - W ramach inwestycji na stacji Warszawa Gdańska PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują budowę kładki dla pieszych z wiaduktu Generała Andersa do peronów. Nowy obiekt będzie zadaszony i wyposażony w windy dla osób o ograniczonej mobilności. Ponadto, przy rondzie przy ulicy Kłopot, PLK planują wybudować kładkę wyposażoną w windy, która usprawni dojście pieszym na dwie strony miasta – wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. Według zapowiedzi w istniejącym przejściu podziemnym mają pojawić się ruchome schody prowadzące na perony. Aktualnie kolejarze są na etapie planowania ogłoszenia przetargu na wykonanie prac budowlanych. W przypadku, gdy inwestycja będzie przebiegała zgodnie z harmonogramem prace przy Dworcu Gdańskim zakończą się w 2021 roku.

Nowy przystanek – Warszawa Powązki

Równolegle PKP przygotowuje się do rozpoczęcia prac przy budowie nowego przystanku na linii obwodowej Warszawa Powązki. Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Będą wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i system informacji pasażerskiej. - Planujemy rozpoczęcie robót na początku drugiego kwartału tego roku – informuje Karol Jakubowski. PKP PL wybuduje również kładkę dla pieszych prowadzącą na perony z Woli i Żoliborza.

Barki, skomplikowane operacje budowlane i tonący dźwig na budowie mostu Gdańskiego

Na początku tygodnia, w trakcie przebudowy mostu kolejowego, na dno zaczęła osiadać barka, na której budowlańcy rozstawili ciężki sprzęt. Na podtopionej barce znajdowały się maszyny budowlane i dźwig. Woda sięgała do połowy kabiny operatora. Kierownik budowy nie wyklucza, że barka zaczęła tonąć w wyniku uszkodzenia kadłuba. Powodem uszkodzenia barki mogły być zalegające na dnie elementy starej konstrukcji mostu zniszczonej w wyniku działań wojennych. Wykonawcy prac zapewniają, że zdarzenie nie wpływa na tempo prac. Od strony Wisłostrady budowlańcy scalali 250-tonową konstrukcję przęsła, która w marcu zostanie nasunięta na kamienne podpory od strony Pragi. - Nasuwanie elementu to bardzo skomplikowana operacja, która potrwa około 14 dni. Następnie, po kolei, montowane będą kolejne przęsła i dosuwane do siebie. Cały most składa się łącznie z 9 przęseł. 7 z nich waży po 250 ton każde, a 2 skrajne po 60 ton. Wzmacniane są filary i przyczółki. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjną – wyliczają kolejarze. Przebudowa mostu Gdańskiego zakończy się w sierpniu tego roku. - Odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej – zapowiadają Polskie Linie Kolejowe.

z24516148IH,Tonaca-barka-pod-Mostem-Gdanskim

z24516148IH,Tonaca-barka-pod-Mostem-Gdanskim

warszawa gdańska

warszawa gdańska


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ