Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:28

Czy to koniec Prochowni Żoliborz ?

15 lutego, został ogłoszony konkurs na najem części nieruchomości położonej przy ul. Czarneckiego o powierzchni 100 metrów. Jest to obecnie miejsce w którym z sukcesami prowadzona jest Prochownia Żoliborz. Prochownia to miejsce kultowe, które od 6 lat tworzy bardzo atrakcyjną ofertę kulturalną dla mieszkańców Żoliborza i pozostałych dzielnic Warszawy. Szerzej można o niej poczytać w wywiadzie przeprowadzonym przez Gazetę Żoliborza, tutaj. Kino plenerowe, potańcówki, kameralne koncerty, wspólne oglądanie meczów w plenerze. Każdego miesiąca, to miejsce odwiedzane jest przez tysiące osób. Nad najemcą (jeśli będzie nim ta sama osoba, która przez ostatnie 6 lat), mogą zawisnąć jednak czarne chmury, które uniemożliwią mu prowadzenie Prochowni na tych samych zasadach co dotychczas, a wynika to z zapisów w informatorze konkursowym. Już samo ogłoszenie konkursu budzi wśród mieszkańców wątpliwości.
Jest to bardzo niesprawiedliwe, że poniesione zostały duże nakłady na budowę “Fortu Sokolnickiego”, którego oferta kulturalna dla Żoliborza jest niemal zerowa, a w przypadku Prochowni, której oferta jest ogromna, musi brać udział w konkursie, który nie był konieczny. Wiele miejsc na Żoliborzu przedłuża umowy najmu bez konkursu, tymczasem Prochownia budowała swoją markę i program przez wiele lat, także inwestując swoje własne środki, a teraz ktoś może przejąć taką perełkę w ramach konkursu. To wyraźny sygnał dla ludzi z inicjatywą - uciekajcie z naszej dzielnicy! - mówi Stanisław Trzciński,  administrujący Fanpage Żoliborz Oficerski
Koniec z koncertami i potańcówkami ? Już na początku informatora konkursowego możemy przeczytać:
Organizator konkursu informuje, że planowane jest zamykanie bram parku w okresie od 1 listopada do 31 marca o godzinie 22.00, natomiast w okresie od 1 kwietnia do 31 października o godzinie 24.00. Bramy Parku przez cały rok będą otwierane o godzinie 6.00.
Jednym z flagowych "produktów" Prochowni są koncerty, m.in. muzyki powstańczej, jak i muzyki mało znanych artystów, którzy takimi koncertami, mają okazję pokazać się większemu gronu osób. Przy ograniczeniu otwartości parku, takie koncerty mogą być jednak mocno ograniczone. To nie jest jednak największy problem. W punkcie 1.3 widzimy zapis dotyczący dzierżawionej powierzchni, przyległej do przedmiotu konkursu. Ma ona wynosić 170 m2,
W 2018 roku ta powierzchnia wynosiła około 700 m2 - mówi Marianna Zjawińska, obecny najemca Prochowni
Koniec z kinem plenerowym W praktyce oznacza to, że duża przestrzeń zieleni (sąsiadujący z Prochownią trawnik), przestanie być już obszarem przynależnym do najemcy a goście, którzy kupili jakiś napój alkoholowy i zechcą wypić go na leżaku, narażają się na mandat ze strony straży miejskiej. Dodatkowo teren ten nie będąc przedmiotem najmu, nie będzie podlegał pielęgnacji najemcy, co może wpłynąć dość szybko na jego stan. Kolejne zapisy są jeszcze bardziej restrykcyjne i w punkcie 1.4 możemy przeczytać, że wszelkie koncerty i potańcówki, będą mogły trwać maksymalnie do 23. Najbardziej restrykcyjny zdaje się być jednak punkt 3.1a , w którym właściciel obiektu, wprost zakazuje najemcy prowadzenie kina plenerowego, które dotychczas cieszyło się dużym zainteresowaniem.
Smutek, żal, złość, zawód. Nawet jeśli wygram konkurs, to będzie to przeciętne miejsce z niemal zerową ofertą. W tej chwili taki opis konkursu oznacza koniec Prochowni jaką wszyscy znają - dodaje Marianna Zjawińska
Poprosiliśmy o komentarz koordynatora Zarządu Zieleni Warszawskiej dla dzielnicy Żoliborz.
Park to 4,7 ha, czyli bardzo mało,  są w nim dwie wielkie atrakcje plac zabaw i Prochownia. Powoduje to oprócz wiadomych korzyści także: zadeptywanie zieleni i skarp, rozjeżdżanie ścieżek oraz skargi na hałasy. Park jest mały i jest w nim zbyt dużo imprez i ludzi. Dotychczasowa intensywność działa niekorzystnie na park - mówi przedstawiciel ZZW.
 

Prochownia

Prochownia

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ